За результатами обговорення на нараді виконавчих директорів, яке відбулось 29 січня ц.р. у Федерації Роботодавців України, надаємо роз’яснення щодо функціонування Експертно-апеляційної ради.
Відповідно до ст.7 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (далі – Закон) Експертно-апеляційна рада є колегіальним органом, створеним при спеціально уповноваженому органі з питань ліцензування (Держпідприємництві).
До компетенції Експертно-апеляційної ради належать:
- розгляд заяв, претензій та скарг суб'єктів господарювання на рішення органів ліцензування щодо порушення цими органами законодавства у сфері ліцензування;
- експертиза проектів нормативно-правових актів органів виконавчої влади з питань ліцензування;
- розроблення рекомендацій з основних проблем державної політики у сфері ліцензування;
- надання попередніх висновків щодо пропозицій органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян і підприємців щодо доцільності запровадження ліцензування певних видів господарської діяльності чи його скасування;
- аналіз стану та розроблення рекомендацій щодо вдосконалення ліцензування.
Відповідно до ст.21 Закону рішення про анулювання ліцензії набирає чинності через тридцять днів з дня його прийняття.
Якщо ліцензіат протягом цього часу подає скаргу до Експертно-апеляційної ради, дія даного рішення органу ліцензування зупиняється до прийняття відповідного рішення Держпідприємництвом.
Рішення Експертно-апеляційної ради з питань звернень (апеляцій) є підставою для видання Держпідрпиємництвом розпорядження про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування, допущених органом ліцензування, яке є обов’язковим для виконання.
ООРММП України має представництво у складі Ради та має можливість здійснювати представництво та захист інтересів суб’єктів господарювання-членів нашої організації, які звертаються зі скаргами. Окрім того повідомляємо, що за минулий рік більшість скарг суб’єктів господарювання задоволено на користь ліцензіатів.
У зв’язку з цим, просимо використовувати даний механізм, як ефективний засіб досудового врегулювання спору між ліцензіатом і органами ліцензування та завчасно повідомляти про подання заяв, претензій та скарг на рішення органів ліцензування з метою оперативного реагування на засіданнях ради.