Міністерство охорони здоров'я розробило проект наказу, який визначає критерії та стандарти здійснення експертної оцінки аптеки з урахуванням принципово важливих питань та системи підрахунку набраних закладом балів.
Критеріями оцінки діяльності аптек будуть такі показники якості: освітній та кваліфікаційний рівні працівників; наявність та постійність асортименту медикаментів; співвідношення працівників, які безпосередньо обслуговують населення; дотримання правил відпуску лікарських засобів за рецептами; питома вага екстемпоральних лікувальних засобів; відповідність вимогам законодавства України щодо забезпечення якості лікарських засобів.
Стандарти у всіх розділах адаптовано до виду діяльності аптечного закладу: роздрібна торгівля лікарськими засобами, виготовлення лікарських форм, виготовлення ліків у асептичних умовах. Щоб отримана картина щодо функціонування закладу була цілісною, стандарти згруповано за спрямованістю дії та містять у собі: структуру закладу, управління, організацію роботи, кадри, економічні та фінансові аспекти діяльності, метрологічне забезпечення, санітарно-епідеміологічне благополуччя тощо.
Після проходження акредитації заклад отримує сертифікат про відповідність другій, першій або вищій категоріям.
Акредитація фармацевтичних (аптечних) закладів здійснюватиметься добровільно, після надання Головній комісії з акредитації фармацевтичних (аптечних) закладів при МОЗ таких документів:
- Засвідчені копії засновницьких документів (статуту (положення), засновницького договору, свідоцтва про державну реєстрацію);
- Довідка обласного (міського) управління статистики з державного реєстру звітних статистичних одиниць (засвідчена копія);
- Копія Ордера або Угоди на оренду приміщень, інші документи на право користування (в тому числі - обладнанням);
- Копія договору на проведення контролю якості лікарських засобів, нормативних документів, які регламентують порядок виготовлення, зберігання, торгівлі лікарськими засобами (засвідчена копія);
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (за місцем розміщення приміщення) про відповідність наявних приміщень вимогам санітарних норм і правил, нормативних документів, які регламентують порядок зберігання, торгівлі лікарськими засобами (засвідчена копія);
- Дозвіл органу державного пожежного нагляду (засвідчена копія);
- Висновок спеціалістів про стан техніки безпеки та експлуатації споруд;
- Відомості про чисельність працівників та їх кваліфікаційна характеристика;
- Затверджена структура аптечного закладу;
- Звіт закладу про фармацевтичну діяльність за останні три роки; - Аналіз діяльності закладу щодо якості медикаментозної допомоги та критерії її оцінки;
- Копії раніше виданих акредитаційних сертифікатів, якщо такі були видані.
На думку розробників наказу, наявність акредитаційного сертифікату свідчитиме про офіційне визначення статусу аптечного закладу та його громадське визнання, підтверджуватиме професійний рівень працівників, сприятиме підвищенню якості забезпечення населення лікарськими засобами та виробами медичного призначення.
Джерело: www.moz.gov.ua